Analizamos la presencia de su empresa en el mercado realizando las propuestas adecuadas para mejorar su incidencia social y sus resultados económicos.

Analitzem la presència de la seva empresa en el mercat realitzant les propostes adequades per millorar la seva incidència social i els seus resultats econòmics.

We analyze your company's presence in the market making appropriate proposals to improve their impact on society and its economic results.











miércoles, 31 de mayo de 2017

Josep Maria Martínez de Bella Aurora Lab: “El secret per créixer en temps de crisi és estimar els treballadors” ... Comentario de / Comment of El Ojo Amigo

Josep Maria Martínez

“El secret per créixer en temps de crisi és estimar els treballadors”

Conseller delegat de Bella Aurora Lab, empresa de producció i distribució de productes de cosmética




La seva empresa va fer un tomb l’any 2000, quan van decidir comprar la històrica marca de cosmètica nord-americana Bella Aurora.
Exacte. La marca va néixer el 1890 a la ciutat d’Aurora, situada a unes trenta milles de Chicago. Un parell de dècades més tard, aquest producte enfocat al tractament de les taques a la pell va desembarcar a Espanya de la mà d’una empresa importadora barcelonina, i de seguida es va popularitzar. Paral·lelament, jo havia acabat la carrera d’econòmiques i, després de passar un temps treballant en l’àmbit de l’assessoria empresarial i en el món de l’exportació, vaig entrar a treballar com a director general a IMC Cosmetics. Va ser l’any 2000 quan ens va sorgir la possibilitat de comprar aquesta marca històrica i ho vam tirar endavant. Va ser fantàstic. Amb el pas del temps, Bella Aurora s’havia anat convertint en una marca sense un enfocament clar. Tan sols era consumida per un reducte de clients de certa edat.
Com s’ho van fer per reflotar-la?
Vam fer una aposta decidida per enfocar Bella Aurora. Dins la nostra estratègia empresarial sempre hem tingut molt clars tres criteris fonamentals. En primer lloc, l’enfocament, que és l’art de la renúncia. Les empreses han de saber centrar els seus esforços en un sol focus. Quan vam comprar la marca vam optar per eliminar referències que teníem al catàleg. A més, vam fer un pas important: canviar el nom de l’empresa pel de Bella Aurora Labs. Saber enfocar és essencial. Però també ho és lluitar per ser diferent i procurar simplificar-ho tot: des dels sistemes de producció fins al tracte amb el client. Així és com hem aconseguit tenir una evolució fantàstica. L’any passat vam facturar 22 milions d’euros, un 43% més que el 2015.
Parlen d’enfocament de producte però, en canvi, pel que fa a la distribució han optat per la fórmula dispersa del multicanal.
Comercialitzem un total de vuit marques, tres de les quals són pròpies, a través de perfumeries, grans magatzems, farmàcies, salons de bellesa, perruqueries i fins i tot supermercats. Ara bé, cadascuna de les marques està radicalment enfocada a un segment molt concret. En bona mesura gràcies a aquesta idea vam tenir creixements de dos dígits durant la crisi econòmica.
Cal dir que en l’època més dura de la crisi el món de la cosmètica va patir una sacsejada inferior que la resta de sectors.
És cert. Va caure a ritmes d’una xifra. Ara bé, mentre això passava nosaltres creixíem a velocitat de creuer: si l’any 2008 érem 120 treballadors, ara en som 230. Ens ho va permetre el fet de pensar en les persones. Tenim una equació essencial: les persones felices fan productes fantàstics, que agraden al consumidor, que es venen molt bé i que ens fan créixer. Hi ha empreses que ho capgiren. Diuen que els resultats fan persones felices i, simplement, s’equivoquen. En temps de crisi les empreses acostumen a treure la calculadora, a elaborar previsions i a acomiadar els últims treballadors que han entrat, que sovint són els més talentosos i entregats. De fet, moltes empreses tenen un problema elemental: els fa vergonya fer servir el verb estimar. No s’adonen que el secret per créixer en temps de crisi és aparcar els números, estimar els treballadors i fer-los feliços.

Comentario de / Comment of "El ojo amigo". Asesoría de empresas - "The friendly eye"  Business assessment - "L'ull amic" Assessoria d'empreses :

Este interesante artículo muestra la necesidad de valores y de una estrategia clara en las empresas.
Aprender de la experiencia de los demás es importante pero quizás no se puede trasladar esa experiencia facilmente por diversos motivos y uno importante es la personalidad de la empresa que deriva de la personalidad del propietario y el primer paso es analizar los valores en que cree y que desea fomentar.
Estos valores condicionarán toda la estructura de la empresa empezando por la política laboral, la imagen de la empresa y sus objetivos empresariales y sociales.
Un ejemplo es que Bella Aurora Lab cuida a sus puntos de venta mostrándolos en un mapa de puntos de venta -  http://www.bella-aurora.com/donde-comprar/- un arma de marketing imprescindible que ya habíamos comentado con el ejemplo de otra empresa ejemplar como es Montana Colors

¿Es mejorable la acción de esta empresa? La respuesta es si. Desde el punto de vista de quien ha de consumir sus productos, una visión externa a la empresa,  -la visión principal desde la que analizamos las empresas en el "Ojo Amigo"- se detectan algunos errores y mejoras necesarias lo que no quita valor a las acciones, realidad y filosofía de Bella Aurora
Una experiencia reciente con una empresa cercana físicamente a Bella Aurora Lab me mostraba la otra cara de una empresa: trato agresivo y poco empático de las personas que dan la imagen de la empresa, comentarios descalificadores entre el personal de la empresa mostrado con gran agresividad, falta de compromiso e ilusión con la empresa.

....
This interesting article shows the need for values ​​and a clear strategy in companies.
Learning from the experience of others is important but perhaps you can not easily translate that experience for various reasons and an important one is the personality of the company that derives from the personality of the owner and the first step is to analyze the values ​​in which you believe and that you want to encourage.
These values ​​will condition the whole structure of the company starting with the labor policy, the image of the company and its business and social objectives.
An example of action that derives from the values ​​of the company is that Bella Aurora Lab takes care of its points of sale showing them in a map of points of sale - http://www.bella-aurora.com/donde-comprar/- an indispensable marketing weapon that we had already commented with the case of another exemplary company such as Montana Colors

Could be improved the actions of this company ? The answer is yes. From the point of view of who has to consume its products, an external vision to the company, -the main vision from which we analyze the companies in the "Friend's Eye"-some errors and necessary improvements are detected which do not devalue the actions, reality and philosophy of Bella Aurora
A recent experience with a company physically close to Bellla Aurora Lab showed me the other face of a company: aggressive and not very empathetic treatment of the people who give the image of the company, disqualifying comments among the company staff displayed with great aggressivity, lack of commitment and enthusiasm with the company,...






Origen información: Ara

No hay comentarios:

Publicar un comentario